De parkeerplek waar ik sta is wel een kwelling. Ze hebben me naast het tankstation gezet. Dat is oneerlijk net alsof je een junk naast een koffieshop zet en dan de deur op slot zet of zo. Ze weten toch dat ik geen diesel in mijn motor kan krijgen!!!
Tussen oud en nieuw is de nieuwe diesel opvoer pomp, die ik nodig heb, moeilijk te krijgen zeggen ze, ik vind het allemaal maar onzin ik moet toch ook aan het werk 24/7/365 waarom monteurs dan niet?
Gelukkig krijg ik lekker veel diesel met de elektrische noodpomp die Freddie de automonteur er op 1e Kerstdag in heeft gezet. Bert en Vera maken nog een mooie tocht door Kruger samen met Phil en Angie en hun Iveco (wat een kleintje is dat!). Ik moet voor mijn gevoel veel te dicht stil gaan staan bij een groep Olifanten die ook nog eens steeds dichter bij komen….
Na oud en nieuw wordt ik naar Nelspruit gestuurd door Bert en Vera. Ik mag weer lekker in de werkplaats staan en ga vertroeteld worden althans dat hoop ik dan maar.
Na wat gedoe heb ik dan eindelijk de nieuwe pomp en hij lijkt goed te passen. Aan Freddies gesteun en gevloek te horen heeft het nog wat voeten in aarde om de juiste pomp te vinden en te monteren. Maar eind goed al goed de pomp werkt erg goed want ik krijg lekker veel diesel. De oude pomp had een verstopt dieselfilter zegt Freddie en dat verklaart waarom ik altijd zo’n kortdieselig gevoel heb gehad de laatste jaren!
Anyway we gaan op weg, Vera en Bert willen nog eens in het Kruger kijken. Ik heb er zelf niet zoveel zin in om weer tussen dieren te rijden die niet goed opgevoed zijn en dus zo maar de weg over steken wanneer ze er zin in hebben. Ik heb van Vera begrepen dat ik niet over die stomme beesten heen mag rijden omdat ze bedreigd zijn of zoiets. Ik begrijp het helemaal ik zou zulke dieren ook willen bedreigen maar het liefst er over heen rijden!
Maar ja ik kan mezelf natuurlijk niet besturen. Wat dat betreft hebben die jonkies van nu het wel wat beter die kunnen tenminste zelf beslissen waar ze heen gaan en hebben niet zo’n raar mens nodig die zich er mee bemoeit.
Als we door de poort van Kruger zijn begint het gedoe al snel, ik krijg weer geen diesel en 6 kilometer voor de Berg en Dal campsite krijg ik geen druppel diesel meer. En ik sta al weer stil, ik baal ervan dat ik KeyznKing weer laat staan maar ja ik krijg geen druppeltje brandstof…..
Na een tijdje komt er een lelijk landrovertje die mij moet gaan slepen. Ik ben nog nooit zo vernederd dat ik als een rechtgeaarde Iveco door een Landrover gesleept moet worden. Ik lig nog liever op de sloop 🙁
Maar ik moet zeggen dat het gekke ding me op gang krijgt en dat ik al is het met een slakkengang naar de campsite wordt gereden.
De volgende dag wordt mijn motorkap al vroeg omhoog gekrikt. Ik zie dat nu Etienne er is, Freddie zal wel een vrije dag hebben of hij vindt me niet meer leuk 🙁
Etienne komt al snel tot de conclusie dat de splinternieuwe pomp stuk is iets van ‘dead on arrival’ oid?
Ik snap het niet helemaal want het ding deed het toch voor 100 kilometer best goed maar ja het zal wel ik heb er geen verstand van. Etienne zet er nu maar een heavy duty elektrische pomp in (nou ja zeg dat heb ik blijkbaar nodig en ik ben toch helemaal niet heavy!).
Met de nieuwe dieselpomp ben ik wel in mijn sas, ik rij als een speer. ik hoop wel dat Bert en Vera al die diesel kunnen betalen want volgens mij krijg ik lekker veel meer diesel dan vroeger 🙂
Het blijft natuurlijk afwachten of deze nieuwe pomp het blijft doen, ik ben al eens eerder blij gemaakt met een dode pomp.. mus.
noot van de redactie. Ivy heeft sinds dit bericht al weer meer dan 3000 km zonder haperen gereden en al door meerdere wildparken met veel enge dieren getuft.