Een uiteindelijk goed opgelost hoofdpijn dossier is het hefsysteem voor de leefunit.
Om in een container te passen moet Ivy gedemonteerd worden, waarbij de leefunit van de truck moet worden gescheiden. Deze gaan dan achter elkaar in een 40ft Highcube container.
‘To make matters worse’ … omdat we niet weten of in alle haves waar we ooit zullen komen wel voldoende kranen of heftrucks voorhanden zijn, is onze eis dat het afkoppelen, aankoppelen en heffen door onszelf moeten kunnen worden gedaan.
In eerste instantie hebben we dit uitbesteed aan Wagner Kunstoftechnik. De oplossing waarmee Thomas Wagner op de proppen kwam werkte wel maar was erg bewerkelijk, tijdrovend en daarnaast zeer wankel. Dus naast het subframe hebben we ook de hefinstallatie opnieuw moeten laten maken.
Na wat denkwerk en gepuzzel bedachten we een eigen oplossing.
De tekening van ons hefsysteem hebben we zelf gemaakt en ook al hebben we geen verstand van hoe je een ’technische tekening’ maakt was onze eerste probeersel prima en kon Henri op basis hiervan makkelijk een echte profi tekening maken.
Het nieuwe systeem hebben we getest in onze garage in Utrecht en het werkte uitstekend! Het is in de praktijk getest in zowel Rotterdam bij het inladen en in Kaapstad bij het uitladen. In Kaapstad hebben we ons record met 2 uur verbetert en hebben we de klus binnen 4 uur afgerond. Die 4 uur is inclusief het monteren van de rolkooi, dakkoffer, lampen en de hi-lift krik welke Ivy, indien wel gemonteerd, te hoog maken voor de container.