[photogrid ids=”706,653,652″ captions=”no” columns=”three” fullwidth=”no” ]
De leefkabine kan niet direct op het onderstel van de IVECO gemonteerd worden, daarvoor is een subframe nodig. De leefkabine moet namelijk kunnen bewegen ten opzichte van het torderende onderstel van de truck. Dit is erg handig in het terrein aangezien het frame kan ‘meebuigen’ met kuilen en hobbels. Dit is echter erg onhandig voor de leefkabine, deze zou door massatraagheid effecten over tijd uit elkaar kunnen scheuren. Vandaar dat we voor een subframe hebben gekozen met een draaipunt aan de achterkant. Dit draaipunt zorgt ervoor dat de kabine trager kan bewegen dan de IVECO. Het 1e frame dat door de leefcabine bouwer was meegeleverd voldeed niet want dit was al krom na 1000 kilometer rijden op de goede wegen in Nederland.
We hebben door Henri van All-In Metaal in Utrecht een nieuw frame laten lassen dat meer dan 3x zo sterk (en 3x zo zwaar) is. Nadeel van een nieuw frame was wel dat we veel zaken moesten aanpassen die net geïnstalleerd waren zoals onder andere de gastank, afval water tank en de dieseltank. Dit heeft Vera een paar weken dagen werk gekost en was de reden dat we de reis moesten uitstellen van Maart naar Augustus. 🙁
We willen graag dat de camper in een zeecontainer vervoerd wordt lees meer over het waarom van container vervoer
De constructie van een nieuw subframe geeft ons de mogelijkheid om een hefsysteem toe te voegen. Hiermee kunnen we de leefcabine omhoog hijsen zodat de IVECO eronder uit kan rijden en daarna kunnen we de leefcabine door middel van steunpoten op elke hoek omlaag en omhoog heffen. Het systeem wordt afgemaakt door 4 wielen op elke hoek te monteren. Hierdoor kunnen we de leefcabine in de zeecontainer duwen (hiervoor zijn 3 man/ vrouw nodig).